Legea nr. 172, care modifică şi completează Legea 16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale, intrată în vigoare pe 16 august, îi bagă şi mai rău în ceaţă pe transportatori în ceea ce priveşte modul de remunerare al şoferilor care lucrează la transport internaţional.
Dacă la Art. 2 alineatul (1), litera h), la definirea indemnizaţiei specifice detaşării transnaţionale adăugirea „fiindu-i aplicabil regimul fiscal prevăzut la art. 76 alin. (2) lit. k) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu modificările şi completările ulterioare”, însemna posibilitatea plăţii lucrătorului detaşat transnaţional cu indemnizaţie de detaşare deductibilă şi neimpozabilă în limita a 2,5 x indemnizaţia acordată demnitarilor, modificările de la art. 53 aduc, din păcate, multe excepţii în ceea ce priveşte transportul rutier internaţional.
Articolul 53^1(3) spune că „conducătorii auto detașați de pe teritoriul României în cadrul prestării de servicii transnaționale beneficiază, indiferent de legea aplicabilă raportului de muncă, de salariul minim aplicabil pe teritoriul unui stat membru sau pe teritoriul Confederației Elvețiene, inclusiv plata orelor supliment”, readucând în discuţie speţa pe care se întemeiază cele mai multe controale ale ANAF la firmele de transport care lucrează pe Comunitate.
Comments powered by CComment