Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Ministerului Finanțelor elaborarea unei note de orientare / note de bune practici care să clarifice faptul că diurna plătită de firmele de transport rutier internațional conducătorilor auto nu face subiectul reîncadrării ca venituri de tip salarial.

Controalele realizate în ultimele luni la firme de transport rutier, care au avut ca și consecință reîncadrarea diurnei ca venit de natură salarială, produc o îngrijorare maximă în rândul firmelor de transport rutier din România, mai ales în lipsa unor informații publice transparente clare, care să constituie o referință neinterpretabilă, atât pentru agenții de control, dar și pentru firmele controlate.

UNTRR a transmis câteva considerente prin care solicităm să fie avute în vedere în timpul controlului exercitat de autoritățile fiscale în situația industriei de transport rutier internațional de mărfuri, precum și identificarea unor soluții imediate.

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

Legea nr. 172, care modifică şi completează Legea 16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale, intrată în vigoare pe 16 august, îi bagă şi mai rău în ceaţă pe transportatori în ceea ce priveşte modul de remunerare al şoferilor care lucrează la transport internaţional.

Dacă la Art. 2 alineatul (1), litera h), la definirea indemnizaţiei specifice detaşării transnaţionale adăugirea fiindu-i aplicabil regimul fiscal prevăzut la art. 76 alin. (2) lit. k) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu modificările şi completările ulterioare, însemna posibilitatea plăţii lucrătorului detaşat transnaţional cu indemnizaţie de detaşare deductibilă şi neimpozabilă în limita a 2,5 x indemnizaţia acordată demnitarilor, modificările de la art. 53 aduc, din păcate, multe excepţii în ceea ce priveşte transportul rutier internaţional.

Articolul 53^1(3) spune că „conducătorii auto detașați de pe teritoriul României în cadrul prestării de servicii transnaționale beneficiază, indiferent de legea aplicabilă raportului de muncă, de salariul minim aplicabil pe teritoriul unui stat membru sau pe teritoriul Confederației Elvețiene, inclusiv plata orelor supliment”, readucând în discuţie speţa pe care se întemeiază cele mai multe controale ale ANAF la firmele de transport care lucrează pe Comunitate.

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

Subcategorii