Firmele de transport, susținute de toate asociațiile patronale (APTE2002, Apulum Alba Iulia, ATM Bucovina, ARTRI, COTAR, FORT și UNTRR) și de Sindicatul Șoferilor Solidaritatea Drumuri Bune din Sibiu (SSSDB), se mobilizează pentru declanșarea unor ample acțiuni de protest. Nemulțumirea lor se îndreaptă către Ministerul Finanțelor, care nu le oferă nicio soluție la problemele actuale cu care se confruntă.

Este vorba despre controalele ANAF pe reîncadrarea diurnelor șoferilor ca venituri de natură salarială, dar și despre intențiile anunțate de înăsprire a condițiilor de taxare a firmelor de transport.

Pe 18 iunie, între orele 14.00 și 17.00, transportatorii de marfă din mai multe centre economice ale României vor circula cu viteză redusă pe cele mai importante artere de trafic din țară.

În cazul în care Guvernul nu ia în seamă revendicările și nu răspund favorabil la solicitarea de a institui amnistia fiscală față de controalele abuzive ale ANAF pe diurnă, asociațiile de profil vor declanșa proteste de amploare.

 

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

Reîncadrarea diurnelor acordate șoferilor ca venituri salariale înseamnă, practic, sfârșitul activității pentru firmele controlate de ANAF. Despre cum putem diminua riscul unor concluzii nefavorabile, în cazul unui control, și despre cele mai bune modalități de apărare în instanță am discutat cu avocatul Alexandru Cosmin Monac, care a câștigat unul dintre primele procese împotriva ANAF, pe tema reîncadrării diurnelor.

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

Diminuarea cuantumului diurnei sau plafonarea câștigului neimpozabil al șoferilor sunt două dintre propunerile ANAF și Ministerului Finanțelor pentru „o mai bună” reglementare fiscală a pieței de transport. Iar adevăratele probleme abia acum par să înceapă, pentru transportul internațional.

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

Începând de vineri, 18 iunie, între 14:00 și 17:00 transportatorii de marfă din mai multe centre economice ale României vor circula cu viteză redusă pe cele mai importante artere de trafic din țară. Mai multe asociații patronale ale transportatorilor – APTE 2002, Apulum Alba Iulia, ATM Bucovina FORT, ARTRI, COTAR și UNTRR – au anunțat că susțin mișcarea de protest, care are în centrul revendicărilor amnistia fiscală în cazul controalelor fiscale făcute de ANAF pe reîncadrarea diurnei șoferilor ca venit de natură salarială. Sunt vizate controalele deja finalizate, cele în curs, precum și orice control viitor pe tema reîncadrării diurnelor ca venit de natură salarială care vizează perioada 2015-2021. Acțiunea patronatelor din transporturi este susținută și de Sindicatul Șoferilor “Solidaritatea Drumuri Bune” din Sibiu.

 

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

După ce am prezentat cu satisfacție închiderea favorabilă a câtorva contestații pe diurnă, bucuria a durat mai puțin de două săptămâni, deoarece ANAF a însoțit fiecare soluționare favorabilă a contestației cu începerea unui nou control.

Cu alte cuvinte, ANAF recunoaște că rapoartele de inspecție fiscală au fost întocmite superficial, asumându-și criticile primite în cadrul ședințelor de la grupul de lucru pe diurnă întocmit din reprezentanți ai Ministerului Finanțelor Publice, ANAF, Ministerului Muncii și ai Inspecției Muncii.

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

Controalele ANAF pe diurnă au început în urma solcitărilor făcute de autorităţile străine (din Belgia, Franţa, Italia etc.) către Inspecţia Muncii, cu privire la verificarea respectării salariilor minime din diferite state UE, pe care Inspecţia Muncii le-a redirecţionat către ANAF. Doar că în majoritatea statelor occidentale există prin lege contracte colective de muncă la nivel de ramură de transport, pe care nu le găsim în România. Aceasta este una dintre concluziile desprinse în cadrul video-conferinţei organizate de revista Tranzit în 3 iunie, după cea de-a cincea întâlnire a grupului de lucru pe problematica impozitării diurnei, la care au participat reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice, ai Inspecţiei Muncii, ai ANAF, împreună cu asociaţiile patronale din transporturi, avocaţi şi consultanţi fiscali.

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

La câteva ore după ședința grupului de lucru în cadrul căreia ANAF, Ministerul Finanțelor și Ministerul Muncii își prezintă concluzia referitoare la controalele ANAF pe diurnă, liderii asociațiilor profesionale ale transportatorilor alături de experții fiscali și juridici invitați de revista Tranzit vor face o radiografie a scopului grupului de lucru și a discuțiilor cu reprezentanții autorităților. Acceptă ANAF că a comis un abuz prin controalele instrumentate pe diurnă? Cum se vor soluționa RIF-urile ajunse în instanță și cele în cazul cărora nu s-au finalizat contestațiile? Se poate ajunge la proteste pentru ca această problemă să fie rezolvată?

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

După cinci ședințe care au durat câteva ore fiecare, grupul de lucru pe diurnă creat prin ordin comun al miniștrilor Finanțelor și Muncii și-a încheiat discuțiile cu reprezentanții transportatorilor pe 25 mai. Punctele de vedere ale industriei de transport au fost constant de aplicare a prevederilor legale din legislația muncii și cea fiscală, care susțin fără echivoc dreptul șoferilor la indemnizație de delegare/detașare/diurnă – pentru a compensa disconfortul de a fi îndepărtați de mediul lor obișnuit (natura muncii aducându-i în situația de a avea cheltuieli care nu pot fi justificate fiscal – cum ar fi taxa de duș/toaletă etc.) – și că orice indemnizație de delegare/detașare sau „diurnă” este neimpozabilă în limita a de 2,5 ori suma acordată funcționarilor de stat.

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

A doua întâlnire a grupului de lucru transportatori-reprezentanți ai Ministerului Finanțelor, ANAF și Inspecția Muncii a avut loc în cursul acestei dimineți, ajungându-se la câteva clarificări din partea autorităților: Ministerul Finanțelor admite că indemnizaţia de delegare/detaşare este neimpozabilă dacă se acordă în limita a de 2,5 ori sumele prevăzute pentru funcționarii statului, dacă această indemnizație se acordă într-adevăr pentru a compensa un disconfort social și nu pentru a masca, de fapt, o suplimentare a salariului.

Av. Aurelian Opre consideră că destinația sumei plătite ca indemnizație este stabilită de către angajator, atunci când o acordă, contrazis însă de reprezentantul Ministerului Finanțelor. Rugată să intervină în discuție, Larisa Papp, reprezentanta Inspecției Muncii, a confirmat că indemnizația de delegare/detașare include orice sume de bani acordate cu titlu de compensație pentru salariatul delegat/detașat, cu excepția sumelor acoperitoare pentru cheltuielile specifice detașării, și anume cheltuielile de cazare, transport și masă.

Rămâne de lămurit care sunt motivele pentru care inspectorii ANAF au reîncadrat în cele mai multe cazuri sumele acordate cu titlu de indemnizație sau, generic, “diurna”.

Urmatoarea intalnire a grupului de lucru va avea loc joi, 20 mai.

 

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

Vineri spre finalul programului Ministerul Finanțelor a invitat cele șase asociații profesionale ale transportatorilor (APTE 2002, APULUM Alba Iulia, ATM Bucovina, COTAR, FORT și UNTRR) să își desemneze reprezentanții care vor participa la prima întâlnire a grupului de lucru de analiză a legislație fiscale și a legislației muncii aplicabilă în domeniul transporturilor rutiere de marfă, constituit prin Ordinul comun al ministrului finanțelor și al ministrului muncii și protecției sociale nr. 535/428/2021, semnat pe 6 mai 2021.

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) transmite, cu ocazia prăznuirii Sfântului Mucenic Hristofor - Patronul Spiritual al transportatorilor rutieri, tuturor transportatorilor români sănătate, fericire, prosperitate și succes în afaceri.

Transportatorii rutieri din România îl sărbătoresc în data de 9 mai pe Sfântul Mucenic Hristofor, în calitate de patron al călătoriilor, care îi protejează pe credincioși de vremea rea, de inundații, fulgere și de boli care se pot agrava atunci când se parcurge un traseu cu peripeții.

De menționat că la solicitarea UNTRR, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, reunit la 18 august 2014, sub președinția Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, a decis ca Sfântul Mucenic Hristofor să fie ocrotitor (patron spiritual) al transportatorilor rutieri din România.

De atunci, în fiecare an, de 9 mai, data la care se prăznuiește Sfântul Mucenic Hristofor, transportatorii celebrează această zi ca o sărbătoare a profesiei și a muncii tuturor celor care activează în transporturile rutiere.

Având în vedere că industria de transport rutier de mărfuri este afectată serios de pandemia de COVID-19 și de Pachetul Mobilitate 1, UNTRR solicită autorităților române să acorde o atenție sporită nevoilor acestei industrii, în condițiile în care transportul rutier nu a beneficiat de niciun stimulent sau ajutor financiar din partea statului. Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României și reprezintă peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii. Industria de transport rutier de mărfuri a înregistrat o cifră de afaceri de peste 11 miliarde euro și angajează aproximativ 350.000 de oameni (șoferi profesioniști, personal auxiliar).

În schimb, cadoul făcut de autorități este ghilotina reîncadrării diurnei - abordare care închide orice firmă de transport și scoate în stradă toate cele 40.000 de firme existente.

 

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

De mai bine de un an firmele de transport așteaptă de la Ministerul Finanțelor o clarificare pe marginea legislației fiscale care reglementează acordarea de indemnizații de deplasare pentru șoferii profesioniști. După amânări repetate cauzate de alegeri și schimbări de miniștri, în final o promisiune a venit de la ministrul Alexandru Nazare. Acesta a dispus, pe 23 martie, crearea unui grup de lucru format din transportatori și reprezentanți ai ANAF și ITM pentru a clarifica legislația în domeniu. La o lună după ce ministrul Nazare a promis că grupul de lucru trebuie să înceapă cât mai repede consultările, o scrisoare adresată asociațiilor profesionale ale transportatorilor, semnată de conducerea ANAF, arată că timp de o lună ANAF abia a reușit să facă o propunere de ordin de ministru care să legifereze grupul de lucru.

Deși întârzierea emiterii ordinului de ministru nu ar trebui să ducă la amânarea constituirii grupului de lucru, conducerea ANAF mai arată, prin aceeași scrisoare trimisă asociațiilor profesionale ale transportatorilor, că nu consideră că este nevoie de vreo clarificare a legislației, dar că își afirmă disponibilitatea de a participa la grupul de lucru.

Citeste articolul intreg aici.

 

Write comment (0 Comments)

Poate impulsionat și de mișcarea de protest a transportatorilor de astăzi, 7 mai 2021, Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a postat pe pagina personală de FaceBook un mesaj prin care arată că a „dispus începerea de urgență a lucrărilor în grupul de lucru pentru analiza legislației fiscale și a legislației muncii aplicabile în domeniul transporturilor rutiere, conform Ordinului nr. 535/428/2021. „, ceea ce înseamnă că, în sfârșit, după șase spătămâni de așteptare, ministrul Nazare a semnat ordinul care legitimează înființarea grupului de lucru.

„Totodată, solicit ANAF să trateze de urgență  problematica generată de reîncadrarea diurnelor/indemnizațiilor de detașare/delegare ca venituri de natură salarială și să formuleze propuneri unitare de solutionare”, mai postează Alexandru Nazare pe pagina sa de FaceBook.

Tot „de urgență” a cerut Alexandru Nazare întocmirea grupului de lucru pe diurnă și în 23 martie, când reprezentanții asociațiilor profesionale ale transportatorilor au fost invitați la discuții cu conducerea ANAF la sediul Ministerului Finanțelor Publice. Să sperăm că acum termenul va fi cel înțeles și de cei peste 100 de administratori ai firmelor de transport cu control ANAF în desfășurare sau cu decizie de impunere fiscală deja eliberată pe sume de la câteva sute de mii de euro până la 17-20 de milioane de euro după reîncadrarea diurnei ca venit de natură salarială.

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

Transportatorii de marfă intern și internațional vor protesta, pe 7 mai, împotriva controalelor ANAF în urma cărora sunt amendați toți cei care dau diurnă șoferilor.

Citeste articolul intreg aici.

Write comment (0 Comments)

Subcategorii